Ligger hemma i sängen just nu. Inge skola för mig idag, eller jag har skola hemma istället. Hade nämligen bara historia idag och det vi håller på med kan jag ändå inte göra på skolan so thats why. Ska alltså plugga lite här hemma på nå tag. Kändes bara lite jobbigt att jag hunnit sminka mig och göra mig klar innan jag visste att jag kunde stanna hemma.. Apropå jobbigt. Måste bara berätta om min extrema otursdag igår... Började med att vi hade lite skrivtid på staben som vanligt, men helt plötsligt så fick vi sluta för dagen kl10.30. De flesta (alla? förutom jag) for hem direkt, men eftersom jag har pianolektion och matte på måndagar som de andra inte har, var jag tvungen att stanna kvar. Eftersom alla farit hem hade jag ingen att äta med (hittade mig som tur var en lunchkompis efter ett tag). Kände inte för att sitta på skolan i flera timmar ensam så skrev till min pianofröken och frågade om jag inte kunde komma tidigare. Hon svarade inte.. Satt och väntade till 13.10 (2h 40min) och när jag kom till musikskolan så fick jag veta att hon tydligen hade svarat, jag har bara inte fått det.. Så där hade jag suttit och väntat i timmar i onödan.. nåja, en timme senare satt jag utanför klassrummet där vi brukar ha matte. Efter ett tag så kommer en som också brukar vara där och säger att läraren inte kommer idag (:O!!!) gud vad glad jag blev nu.. klockan 15.00 var jag fortfarande kvar på skolan fast jag hade kunnat fara hem halv 11..

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.