På vägen hem från skolan idag så började jag fundera på en sak. Det började med att vi lyssnade på radion och började diskutera om den som sjöng hade skrivit låten eller inte. Då började jag tänka lite. Alltså det här med att inte skriva sina låtar själv, jag tycker inte att det är en "äkta" artist då, eller vad man nu ska säga. Jag menar, om man nu kan sjunga är det väl ingen sak att sjunga och spela in en låt som någon annan har skrivit. Det är ju själva låtskrivandet som är svårt. Och det är ju själva låten som spelar roll, som antingen blir bra eller dålig, sen spelar de ju inte så stor roll vem man hör som sjunger den. Visst, vissa är bättre än andra på att sjunga men ändå. Jag tycker att det är låtskrivaren som ska få ta åt sig all ära, inte det som sjunger den. 

Det är ungefär som att jag skulle bli rik och känd genom att sy upp kläder som jag har sytt efter ett färdigt mönster. Vad är de då som är talangen? Alla kan väl följa ett mönster? Eller har jag fel? Är jag ute och cyklar?
Picture

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.