Onsdag

Har hjälpt Jimmy att tapetsera hans nya rum och fixa lite där. Var riktigt roligt faktiskt att tapetsera förutom när det inte gick som det skulle ;) men nu kan vi det iaf! Blev jätte sugen på att tapetsera i mitt rum i stugan och göra om lite där så det blir fint. Eftersom jag mest troligt och förhoppningsvis kommer spendera mesta delenen av sommaren där, och många somrar till. 

Torsdag

Tapeterna sitter på plats och sängen har burits in, några tavlor sitter på väggen och första natten ska spenderas i det nya rummet. :)) Cyklade in till stan en sväng och solade lite också innan vi la oss i sängen och såg på Himlen är oskyldigt blå

Fredag

Amerikanarna kommer på middag! Vi har taggat hela veckan innan för denna dag, då vi ska måsta prata engelska med våra släktingar som kommer på besök från USA. Jag (och de flesta andra) var jätte nervösa över att prata engelska och det var jätte stelt till en början och vi sa ungefär bara yes,no,I don't know osv på allt de frågade. Men det tog sig vill jag lova. Kvällen slutade med att vi ungdommar tog med oss Emily (våran småkusin, 22år) och for på bowlingen en timme, sen tillbaka till Storön och svamlade på och spelade fyllespel. Riktigt roligt, och vi pratade jätte mycket engelska med henne och försökte lära henne lite svenska också. Det känns som att jag lärt mig mycket bara under deras lilla besök. Jag känner mig mycket säkrare på att prata iaf.

Lördag

Pelle (farbror) hade sitt 50års kalas här i Storön. Vi fick prata ännu mer engelska, äta jättegod smörgåstårta och nästan bli mosade av ett tält.... Det blåste så fruktansvärt mycket så partytältet (ett enormt partytält) lossnade från sina fästen och kom rullande mot oss (mig, Olle och Jimmy) som satt i hammocken. Vi blev livrädda att få ett såntdär järnrör som håller upp tältet genom oss. Så vi tryckte oss bakåt så mycket vi kunde och tältet kom med en enorm kraft mot oss men som tur var hann stanna innan det nådde oss. Men det var lite av en nära-döden-upplevelse
Efter kalaset for vi till Jimmy och såg Unknown. Mycket bra film. 

Söndag

Vaknade av att solen lös in genom fönstret så jag tog täcket och gick ut och la mig på altan i solen ett tag. Senare på dagen for jag och Jimmy ut till stugan med mamma, pappa, Olle och Malin. Vi såg BB, spelade kort, åt god mat, bastade och badade i havet. Väldigt chill kväll alltså.
Och en sak måste jag säga FYFAN VAD BRA ATT SIMON VANN BB!!! Har hejjat på honom sedan första dagen. Men har aldrig riktigt velat tro på att han kommer att vinna, för då brukar det aldrig bli så. Men det blev som jag (och många andra) ville iaf!! :D

Måndag

Sveriges nationaldag. Hemkommen från stugan och dagen har bestått av matteplugg inför nationella imorgon.. Känner mig verkligen inte redo. Känns som att jag inte kan någonting. Amerikanarna har varit förbi en sista gång innan dom åker vidare. Det har varit jätte trevligt att ha dem här och hade gärna velat att de hade stannat längre. Men jag får försöka hålla kontakten med dom och förhoppningsvis fara dit och hälsa på någon gång. Det kommer jag säkert att göra, så fort jag har råd och fyllt 21 ;) 
Picture

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.